Ga naar de inhoud

Onderzoek doen en assets creëren om de ervaring van een game te verbeteren (NDA)

Introductie

Tijdens mijn stageperiode heb ik gewerkt bij Maata Games, een gamebedrijf gevestigd in Arnhem. Gedurende deze tijd werkte ik aan een browsergameproject en droeg ik bij aan verschillende onderdelen hiervan. Naast het maken van assets en leveldesign-scènes, zoals te zien op deze pagina, heb ik ook onderzoek uitgevoerd en deelgenomen aan vergaderingen over het ontwerp van verschillende game mechanics.

Project duur Type Rol Deliverables
5.2.2018 – 15.6.2018
Stage
3D art intern
3D assets
20 weken
Onderzoeksdocument
Portfolio
three primitive walls 3D model
Compilation of assets for Maata games

3D art en leveldesign

Zoals in de introductie vermeld, heb ik verschillende 3D-kunstwerken gemaakt. Om deze te ontwikkelen, voerde ik onderzoek uit naar hoe deze objecten er in de echte wereld uit zouden hebben gezien tijdens de tijdsperiode waarin de game zich afspeelt (ongeveer van de late steentijd tot de vroege middeleeuwen). Op basis van dit onderzoek maakte ik schetsen en concept art, die dienden als basis voor de uiteindelijke assets.

Het proces omvatte het creëren van de assets, het verzamelen van feedback, en het maken van aanpassingen waar nodig. Voor de leveldesign-scènes in Unreal Engine volgde ik een soortgelijk proces.

ONderzoek

Naast onderzoek voor het maken van de assets, heb ik ook onderzoek gedaan naar relevante trends in game-UI en specifieke spelmechanieken. Vanwege een NDA mag ik de exacte resultaten van het onderzoek niet benoemen. Wel kan ik zeggen dat dit onderzoek bestond uit literatuurstudies, een concurrentieanalyse en enkele interviews met stakeholders.