Ga naar de inhoud

Een video game vanaf nul maken

Introductie

Ta’va – Trials of the Sun God is een aankomende puzzel-avonturengame die zich afspeelt in een fictieve wereld geïnspireerd door Zuid-Amerika tijdens de tijd van de Azteken. Een alfaversie van de game werd in 8 weken ontwikkeld als onderdeel van een schoolproject. In dit project was ik samen met 7 anderen verantwoordelijk voor de kunst. De game heeft een gestileerde kunststijl die lijkt op de stijl van Fortnite.

Project duur Type Rol Deliverables
10 weken
School project
Artist
3D assets
Portfolio
Floating islands with blue sky 3D model
Native american house 3D model

3D art

Om kunst te maken die bij het thema past, moest literatuuronderzoek worden gedaan. Elk groepslid was verantwoordelijk voor dit onderzoek voor elk kunstwerk dat ze maakten. Voor het maken van deze kunstwerken gebruikten we tools zoals 3DS Max, Substance Painter en ZBrush.

Naast het maken van individuele kunstwerken, was het ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de stijl van de kunstwerken consistent bleef binnen de groep. Dit vereiste veel feedbackmomenten en discussies om ervoor te zorgen dat de visuele stijl uniform was.